Handelsvilkår

Forretningsbetingelser for Dangate
http://www.dangate.dk/

Generelle oplysninger

DanGate ApS
CVR-nummer:
33042620
Adresse: Hadsundvej 22 B, 9575 Terndrup
Telefon: +45 2272 7015
E-mail: info@dangate.dk

Bestilling
Du kan bestille varer hos DanGate på følgende måder:

  • Via websitet
  • Via e-mail
  • Via telefonisk bestilling
  • Via post

Betaling
Du kan betale med Dankort, VISA/Dankort, danske netbetaling eller via bankoverførsel.
Hvis du betaler med Dankort eller andre kreditkort, bliver fakturabeløbet trukket på dit kreditkort, når varen afsendes. Hvis du overfører pengene direkte til vores konto, Reg nr. 9102, konto nr. 4571142061 (med bankoverførsel) bliver varerne sendt, når pengene er gået ind på vores konto.
Hvis varen ikke kan leveres eller afvises på grund af beskadigelse mv. eller såfremt du benytter din fortrydelsesret, vil fakturabeløbet for den pågældende vare blive indsat på din konto, når DanGate har modtaget dine returvarer.

Priser
Alle priser er incl. 25% moms.
Der tages forbehold for pris-, billede- og skrivefejl, force majeure samt udsolgte varer.
Priserne er kun gældende inden for Danmarks grænser, excl. Færøerne og Grønland.

Levering og fragt
Vi tilstræber altid dag til dag levering. Der tages dog forbehold for udsolgte/ udgåede varer. Vi fremsender midlertidigt udsolgte varer hurtigst muligt, og du vil vil høre fra os, hvis der er en forventet leveringstid over 2 uger.
DanGate kan ikke gøres ansvarlig for forsinkelse af leverancer ifm. forsinkede leverandør leverancer, transportskader og fabrikationsfejl i produktet.
Levering af varer anses for sket, når fragtmanden har leveret varen på bestillingsadressen, og du har modtaget varen. Vælges det at varen må stilles, har du selv ansvaret for varen så snart fragtmanden har stillet varen på modtageradressen. Skulle du ikke være tilstede til at modtage en vare, der ikke må stilles, vil varen blive forsøgt leveret igen efter aftale med dig. Du afholder selv udgifter til genudkørsel af varen.
DanGate Aps benytter følgende fragtfirma: Post Danmark, danske fragtmænd eller danske Kurer firmaer.
Prisen afhænger af hvilke varer du bestiller, da fragtprisen afhænger af varens vægt.

Modtagelse
Når du har modtaget din vare, skal du sammenholde denne med odrebekræftelsen. Kontrollér altid varen/pakken for transportskader inden kvittering for modtagelsen.
Såfremt der er skader på en vare, skal du gøre indsigelse over for fragtmanden på stedet. Der må aldrig kvitteres på et fragtbrev uden at gøre anmærkninger på fragtbrevet, hvis der er skader på varen (det er ikke kun i orden at tjekke pakken udvendig). Kvittering for modtagelse er det samme som at sige, at varen er i orden.
Er varen/emballagen beskadiget, kan du nægte at modtage den, hvorefter fragtmanden tager pakken retur. Opdager du først skaden efter du har åbnet pakken, skal du henvende dig hos fragtmanden, Post Danmark eller os.
Det er vigtigt, at emballagen opbevares for evt. senere besigtigelse af transportøren.
Synlige defekter eller mangler skal anmeldes til DanGate på leveringsdagen eller senest dagen efter. Henvendelser på mere end 2 dage efter modtagelse kan ikke behandles.

Defekte varer
Skulle du mod forventning få defekte eller fejlleverede varer, skal du kontakte os. DanGate dækker transportomkostninger ifm. fejlleverede varer ved forsendelse med Post Danmark eller fragtmand på betingelse af, at det er os, der står for rekvirering af fragtmand eller sender en betalt postkvittering.

Fortrydelse & Returnering
I henhold til de nye E-Handelsregler kan du ikke længere fortryde dit køb ved at nægte at modtage pakken fra os. Vær derfor opmærksom på følgende:
Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer fra den dag, du modtager dem, og herefter har du senest 14 dage til at sende varen retur. Hvis du fortryder dit køb, skal du udfylde en Fortrydelsesformular, som du finder nederst på vores hjemmeside og sende den til info@dangate.dk eller med post til Dangate ApS, Hadsundvej 22B, 9575 Terndrup.
Din returvare skal sælges igen, så det vil være en stor hjælp, hvis du returnerer varen i original indpakning. Varen skal returneres med en udfyldt returseddel.
Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har afsendt varen. Sendes en vare retur efter tidsfristen uden forudgående aftale, har vi ikke pligt til at modtage pakken. Har vi fået specialfremstillet en vare til dig, kan den ikke returneres – medmindre der er sket en skade på varen under forsendelsen, eller den ikke er funktionsdygtig.
Hvis du fortryder dit køb, er du ansvarlig for varen indtil den kommer retur til os, og du skal selv betale returfragten. Har du modtaget en vare med fejl, eller har vi sendt dig en forkert vare, returnerer du blot varen som beskrevet ovenfor, eller vi kan individuelt aftale, at vi afhenter varen. Hvis vi vurderer, at reklamationen er berettiget, sender vi en ny vare fragtfrit. Er varen udsolgt, returnerer vi varens købspris til dig.
Din returvare skal sælges igen, så ved tilbagelevering i tilfælde af fortrydelse, vil vi foretage en konkret vurdering af varens eventuelle lavere værdi. Dette vil særligt være aktuelt, såfremt varen er skadet eller har været taget i brug i fortrydelsesperioden ud over, hvad man må prøve varen til i en butik.
For erhvervskunder varetages fortrydelse og returnering efter særlig aftale med Dangate.

Garanti & Reklamationsret
Der gives efter Købeloven en returret på 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have ifm. returnering af varen, når reklamationen er berettiget.
For erhvervskunder varetages garanti og reklamationsbehandling efter særlig aftale med Dangate.

Hvis du har en klage over en ydelse eller vare købt hos os, kan den indgives til Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center for klageløsning, Carl Jacobsens Vej 35, 2500 Valby. Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk.
For forbrugere, der er beboende i et andet EU-land, kan EU-Kommisionens online klageportal benyttes. Klage indgives her – http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@dangate.dk

Ejendomsforbehold
Det solgte forbliver Dangate´s ejendom indtil hele købesummen incl. rentetilskrivning er betalt.

Copyright
Kopiering af tekst og billeder fra denne hjemmeside må kun ske efter skriftlig aftale med Dangate.
Overtrædelse vil medføre retsforfølgelse efter gældende lovgivning.

Persondata
For at du kan indgå en aftale med DanGate via websitet, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger: navn, adresse, telefonnummer og e-mailadresse.
Personoplysningerne opbevares hos DanGate i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes. Vi foretager registreringen af dine oplysninger med det formål at kunne levere varen til dig. Når der indsamles personoplysninger via vores website, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.
Oplysningerne videregives ikke til tredjemand, og der registreres ingen personfølsomme oplysninger.
Som registreret hos DanGate har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen, og du har ret til indsigelse i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til DanGate.

Ansvarsfraskrivelse
Dangate fraskriver sig ethvert ansvar for eventuelle fejl i tekst, priser, fejl i illustrationer/fotos, systemfejl, udsolgte varer, varer i restordre, leveringstider/forsinkelser, ændringer i valutakurser, kunders fejlbestillinger og force majeure.