FEJLSØGNING AF BOLYGUARD VILDTKAMERAER

Velkommen til vores side om fejlsøgning af Bolyguard vildtkameraer. Vi forstår, hvor frustrerende det kan være at opleve problemer med dit kamera, og derfor har vi samlet nogle almindelige fejl og løsningsforslag.

Hvis du har prøvet alle løsningsforslagene, og problemet stadigvæk ikke er løst, er du velkommen til at kontakte vores supportteam via telefon eller chat.

Løsningsforslag

SIM kort
Kontakt selv din SIM kort udbyder og få de nødvendige oplysninger til kameraets indstilling, hvis ikke du har et SIM kort abonnement ved Dangate.

Tjek at SIM kort ikke er PIN kode låst.
Er det låst, kan det låses op ved at sætte det i en mobiltelefon og fjerne PIN kode.

Hvis der er x i SIM kort ikon skærmen er kortet ikke aktiveret, SIM kortet er defekt eller kontakten på SIM kortet kan ikke nå modtageren i kameraet (klip et stykke tape til og tryk det godt fast på SIM kortet så det bliver en anelse tykkere).

SD kort
Tjek om SD kort er fyldt op (slet billeder).

Tjek at SD-kort ikke er defekt – Prøv et andet.

Tjek at SD-kort ikke er skrivebeskyttet (lille knap på siden af kortet).

Brug ikke Micro SD-kort med en adapter når det er installeret i kameraet.

Tjek at SD-kort er max 32 GB med hurtig læsehastighed (klasse 10).

Optagelse
Tjek at optage metode står til Foto – Kameraet kan ikke sende video (pånær model MG984 som kan sende en kort video sekvens ca 5 sek).

Tjek i menuen om Tidsoptagelse (Work Hour) er på ON. Hvis kameraet skal sende billeder hele døgnet skal du ændre til OFF.

Netværk
Sæt kamera på Setup, så det søger netværk. Der skal være ↑ i sim-kort ikon og teleudbyder skal fremgå på skærmen (kan tage op til 1 min). Der skal være 4-5 streger for god signal styrke.

Sendemetode
Sendemetode skal være “straks send” (Instant).

Sendemetode skal svare til dit abonnement (Email GPRS eller MMS)

Mail opsætning
Ved Email GPRS -> Tjek om mail server indstillinger er indtastet korrekt iht den info der er sendt med sim kortet

Ved Email GPRS -> Tjek om billeder er i dit Spam filter (Uønsket post)

Andet
Tjek batteri standen (min 2 streger).

Tjek antennen.

PIR interval skal være mindst 1 min

Ved model BG310, BG315, MG984 og MG995 skal “Auto config” stå på SLUT i menuen.

Løsningsforslag

Billede per frekvens
Der sendes kun 1 foto ved hver sekvens uanset om du indstillet til 2 eller 3 billeder (alle fotos ligger på SD kortet)

Løsningsforslag

Placering
Kameraet er placeret forkert. Tjek at der ikke er grene, solstråler, vinduer, solpaneler eller andet foran kameraet som kan påvirke sensoren.

Vend kameraet ind mod en væg med kort afstand eller i et skab. Optager det ingen billeder her er det placeringen som er årsag til fejlen. Fortsætter kameraet med at optage billeder, så kontakt Dangate.

Løsningsforslag

Placering
Placer ikke kameraet mod en åben horisont. IR lyset på kameraet er ikke en blitz – sørg for at kameraet har et fokuspunkt f.eks. buske, træer, en mur eller lign. Jo kortere afstand til fokuspunkt jo bedre natbilleder

Strøm
Tjek batteristanden – skift alle batterier samtidigt og bland ikke forskellige mærker

Tjek kabel ved brug af ekstern strøm (6 volt batteri eller solpanel)

Brug ikke genopladelige AA batterier

Løsningsforslag

Kondens
Tjek om der er opstået fugt (kondens) i kameraet. Tag kamera ind i varmen, tag alt tilbehør ud og lad det tørre med batteri klappen åben.
Brug en anti-fugt brik i batterihuset for at undgå fugtskader i dit kamera.

Placering
Kameraet er placeret på en bevægelig del f.eks tynd gren.

Løsningsforslag

Placering
Motivet er for tæt på, så billedet bliver overbelyst. Find en anden placering

Kameraet er placeret på en bevægelig del f.eks tynd gren.

Løsningsforslag

Korrekte batterier
Mange kameraer indleveres til service med skader af batterisyre, og vi kan ikke udbedre fejl på kameraets elektronik, når først skaden er sket. Brug altid industri batterier hvor syren er indkapslet – de koster mere, men beskytter dit kamera.

Løsningsforslag

Tæthed
Tjek om det er kameraet er utæt ved at holde det tørre kamera under en løbende vandhane. Sørg for at batteridæksel er lukket, at antenne er på eller den gule plast beskytter og luk gummi dæksel til USB port. Hvis der ikke kommer vand ind i kameraet skyldes fugten kondens som opstår når fugt lukkes med ind i kamera huset ved udskiftning af batterier, SD-kort mv.
Kondens opstår typisk forår og efterår, når temperatur forskellen er størst mellem nat og dag.

Skader på kamera som følge af kondens er ikke omfattet af garanti.

Kondens
Ved tegn på fugt (kondens) tag det ind i varmen, tag alt tilbehør ud og lad det tørre med batteri klappen åben.

Løsningsforslag

SD kort
SD-kort kan være defekt – prøv et andet.

Korrekt drev?
Tjek om du gemmer indstillingerne på det rigtige drev ved opsætning via en computer.