header med betalingskort
Vi holder påskeferie - telefonerne er åbne igen d. 2, hvor alle ordrer også afsendes

 

Skadet Forsendelse

Modtager du en beskadiget pakke er det vigtigt at du ikke tager varen i brug før du har dokumenteret skaden til fragtselskabet og til os. Læs de generelle betingelser for GLS og Postnord nedenstående, brug de nedenstående links til at oprette en sag på en skadet forsendelse.

Generelle Betingelser

6.1 Anmeldelse af skader/manko skal ske skriftligt på www.kontaktgls.dk.

6.2 Der gælder følgende frister for reklamation:

6.2.1 Ved skade på eller manko i indhold, skal kunden eller modtager reklamere til GLS inden for 5 hverdage efter levering, idet samtlige krav ellers fortabes.

6.2.2 Ved manglende eller forsinket levering skal kunden eller modtager reklamere til GLS senest 6 måneder fra afsendelsesdato. GLS må søge efter en pakke i op til 10 hverdage regnet fra dagen for efterlysning.

6.3 GLS skal have fotos af beskadigede pakker og emballage. Ellers kan GLS forlange, at modtager skal stille den beskadigede pakke klar til afhentning på leveringsadressen i original emballage. Er dette ikke muligt, mistes retten til erstatning.

6.4 Hvis en beskadiget pakke flyttes fra modtagers adresse, før det har været muligt for GLS at besigtige pakken (jf. pkt. 6.3) bortfalder retten til erstatning.

For at GLS bedst muligt kan vurdere skaden, skal de bruge billeder der viser flg.:

  • Pakkens udvendige flader
  • Den samlede indvendige beskyttelse
  • Det skadede indhold
  • Billede af GLS-labelen synlig på pakken

 

Klik på nedenstående ikon for at oprette en klage til GLS

Anmeld skade til GLS

 

Har du modtaget en pakke fra Postnord, hvor indholdet er i stykker eller mangler, skal du kontakte postnord via deres formular.
Det er en god ide, at tage billeder af din beskadiget pakke, eller dit beskadiget indhold.
Billederne skal ikke indsendes i første omgang.
Hvis PostNord skal bruge billederne, vil du blive kontaktet. Emballagen og/eller det beskadiget indholdet skal gemmes indtil du hører nærmere fra PostNord.

Klik på nedenstående ikon for at oprette en klage til Postnord:

Anmeld skade til Postnord

Fortrydelse & Returnering
I henhold til de nye E-Handelsregler kan du ikke længere fortryde dit køb ved at nægte at modtage pakken fra os. Vær derfor opmærksom på følgende:
Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer fra den dag, du modtager dem, og herefter har du senest 14 dage til at sende varen retur. Hvis du fortryder dit køb, skal du udfylde en Fortrydelsesformular, som du finder nederst på vores hjemmeside og sende den til info@dangate.dk eller med post til Dangate ApS, Hadsundvej 22B, 9575 Terndrup.
Din returvare skal sælges igen, så det vil være en stor hjælp, hvis du returnerer varen i original indpakning. Varen skal returneres med en udfyldt returseddel.
Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har afsendt varen. Sendes en vare retur efter tidsfristen uden forudgående aftale, har vi ikke pligt til at modtage pakken. Har vi fået specialfremstillet en vare til dig, kan den ikke returneres – medmindre der er sket en skade på varen under forsendelsen, eller den ikke er funktionsdygtig.
Hvis du fortryder dit køb, er du ansvarlig for varen indtil den kommer retur til os, og du skal selv betale returfragten. Har du modtaget en vare med fejl, eller har vi sendt dig en forkert vare, returnerer du blot varen som beskrevet ovenfor, eller vi kan individuelt aftale, at vi afhenter varen. Hvis vi vurderer, at reklamationen er berettiget, sender vi en ny vare fragtfrit. Er varen udsolgt, returnerer vi varens købspris til dig.
Din returvare skal sælges igen, så ved tilbagelevering i tilfælde af fortrydelse, vil vi foretage en konkret vurdering af varens eventuelle lavere værdi. Dette vil særligt være aktuelt, såfremt varen er skadet eller har været taget i brug i fortrydelsesperioden ud over, hvad man må prøve varen til i en butik.
For erhvervskunder varetages fortrydelse og returnering efter særlig aftale med Dangate.

 

Defekte varer
Skulle du mod forventning få defekte eller fejlleverede varer, skal du kontakte os. DanGate dækker transportomkostninger ifm. fejlleverede varer ved forsendelse med Post Danmark eller fragtmand på betingelse af, at det er os, der står for rekvirering af fragtmand eller sender en betalt postkvittering.

Garanti & Reklamationsret
Der gives efter Købeloven en returret på 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have ifm. returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

For erhvervskunder varetages garanti og reklamationsbehandling efter særlig aftale med Dangate.

Klimakompenseret forsendelse
Har du stadigvæk brug for hjælp?

Skriv en email til os

info@dangate.dk

Vores åbningstider

Vi svarer på henvendelser så hurtigt vi kan, indenfor vores åbningstider.

Ugedag
Åbningstider
Mandag - 10:00 - 16:00
Tirsdag - 10:00 - 16:00
Onsdag - 10:00 - 16:00
Torsdag - 10:00 - 16:00
Fredag - 10:00 - 15:30
Lørdag - LUKKET
Søndag - LUKKET

 


Henvender du dig udenfor vores åbningstider, er du meget velkommen til at kontakte os på email, Facebook eller instagram, så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.

header med betalingskort