header med betalingskort

 

Reklamationer

Fortrydelse & Returnering
I henhold til de nye E-Handelsregler kan du ikke længere fortryde dit køb ved at nægte at modtage pakken fra os. Vær derfor opmærksom på følgende:
Du har 14 dages fortrydelsesret på alle varer fra den dag, du modtager dem, og herefter har du senest 14 dage til at sende varen retur. Hvis du fortryder dit køb, skal du udfylde en Fortrydelsesformular, som du finder nederst på vores hjemmeside og sende den til info@dangate.dk eller med post til Dangate ApS, Hadsundvej 22B, 9575 Terndrup.
Din returvare skal sælges igen, så det vil være en stor hjælp, hvis du returnerer varen i original indpakning. Varen skal returneres med en udfyldt returseddel.
Husk at gemme din postkvittering som dokumentation for, at du har afsendt varen. Sendes en vare retur efter tidsfristen uden forudgående aftale, har vi ikke pligt til at modtage pakken. Har vi fået specialfremstillet en vare til dig, kan den ikke returneres – medmindre der er sket en skade på varen under forsendelsen, eller den ikke er funktionsdygtig.
Hvis du fortryder dit køb, er du ansvarlig for varen indtil den kommer retur til os, og du skal selv betale returfragten. Har du modtaget en vare med fejl, eller har vi sendt dig en forkert vare, returnerer du blot varen som beskrevet ovenfor, eller vi kan individuelt aftale, at vi afhenter varen. Hvis vi vurderer, at reklamationen er berettiget, sender vi en ny vare fragtfrit. Er varen udsolgt, returnerer vi varens købspris til dig.
Din returvare skal sælges igen, så ved tilbagelevering i tilfælde af fortrydelse, vil vi foretage en konkret vurdering af varens eventuelle lavere værdi. Dette vil særligt være aktuelt, såfremt varen er skadet eller har været taget i brug i fortrydelsesperioden ud over, hvad man må prøve varen til i en butik.
For erhvervskunder varetages fortrydelse og returnering efter særlig aftale med Dangate.

 

Defekte varer
Skulle du mod forventning få defekte eller fejlleverede varer, skal du kontakte os. DanGate dækker transportomkostninger ifm. fejlleverede varer ved forsendelse med Post Danmark eller fragtmand på betingelse af, at det er os, der står for rekvirering af fragtmand eller sender en betalt postkvittering.

Garanti & Reklamationsret
Der gives efter Købeloven en returret på 24 måneder på alle varer. Reklamationsretten betyder, at du som kunde kan klage over fejl og mangler ved produktet, som er opstået 24 måneder efter købet. Det er dog en forudsætning at disse mangler ikke er opstået som følge af din fejlagtige brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd, der har medført manglen. Du skal reklamere inden rimelig tid efter du har konstateret fejlen. Reklamerer du inden 2 måneder anses reklamationen for værende rettidig. Vi refunderer rimelige fragtomkostninger, som du måtte have ifm. returnering af varen, når reklamationen er berettiget.

For erhvervskunder varetages garanti og reklamationsbehandling efter særlig aftale med Dangate.

Klimakompenseret forsendelse
Har du stadigvæk brug for hjælp?

Skriv en email til os

info@dangate.dk

Vores åbningstider

Vi svarer på telefonhenvendelser så hurtigt vi kan, indenfor vores telefontider.

Ugedag
Åbningstider  
Mandag - 8:00 - 16:00
Tirsdag - 8:00 - 16:00
Onsdag - 8:00 - 16:00
Torsdag - 8:00 - 16:00
Fredag - 8:00 - 15:30
Lørdag - LUKKET
Søndag - LUKKET

 

Åbnigstider butik:
Man-Tor 8:00-16:00
Fre 8:00-15:30

Henvender du dig udenfor vores åbningstider, er du meget velkommen til at kontakte os på email, Facebook eller instagram, så kommer vi retur til dig hurtigst muligt.

header med betalingskort